32 mln złotych będzie kosztować przebudowa kolejowej stacji towarowej Gliwice Port, aby można tu było przyjmować dłuższe pociągi. Stacja nie była remontowana od 1939 roku. Wówczas została oddana do użytku z nowo wybudowanym wówczas portem. Obecnie infrastruktura jest już znacznie wyeksploatowana i nie spełnia dzisiejszych wymogów bezpieczeństwa.
Inwestycja jest realizowana przez PKP PLK, a roboty mają potrwać nie dłużej jak do 30 listopada. Po pierwsze chodzi o modernizację torów, które nie były gruntownie remontowane od kilkudziesięciu lat. Wymienione zostaną też urządzenia sterowania ruchem. Tym samym zwiększy się przepustowości gliwickiego portu dla transportów kolejowych, tym bardziej, że stacja będzie mogła po przebudowie przyjmować pociągi nawet o długości 880 metrów.
Port w Gliwicach przygotowuje się w ten sposób do zwiększenia przeładunków węgla na barki, które potem Kanałem Gliwickim będą wysyłane w kierunku Opola i Wrocławia. W tamtym roku przewieziono w ten sposób prawie 127 tys. ton węgla. W tym roku ma być to nawet 250 tys. ton.
Zdjęcia z drona wykonał Marcin Baranowski. Więcej zdjęć na jego stronie
Mosquidron
Wszystkie komentarze