Dr Michał Jaśniok, ekonomista, od 1998 roku gliwicki radny: W 1990 roku miałem 14 lat i prawie kończyłem podstawówkę. Trudno w to uwierzyć, ale Gliwice były wówczas jednym z najbiedniejszych miast konurbacji górnośląskiej. W centrum miasta pracowała Huta 1 Maja, obecne tereny nowoczesnego Osiedla Bajkowego były dzikim wysypiskiem śmieci i sąsiadowały z pustkowiem, na którym dopiero osiem lat później pojawiły się pierwsze budynki zakładów Opla. Większość skrzyżowań nie miała sygnalizacji świetlnej, nie było basenów Delfin i Mewa, wyremontowanej Palmiarni, w ogóle nie było wielu rzeczy, które dziś wydają nam się oczywiste.
Nie wspominam nawet o Arenie Gliwice, DTŚ ani skrzyżowaniu autostrad, bo najważniejsza zmiana dokonała się – moim zdaniem – nie w infrastrukturze, lecz w sferze społecznej. Gliwice mają dziś markę miasta z charakterem, miejsca innowacyjnego, atrakcyjnego dla pracowników i inwestorów, szczególnie otwartego na nowe technologie. Przez 30 lat zwiększyliśmy najcenniejszy kapitał, jaki może mieć miasto. Marka „Gliwice” to nasz największy wspólny sukces.
Plebiscyt „Gazety Wyborczej”
Z czego jesteśmy najbardziej dumni w Katowicach, Gliwicach, Sosnowcu oraz Bielsku-Białej i Rybniku? Co się w nich szczególnie udało? Z czego zostaną zapamiętane?
Prosimy o maile na adres supermiasta@katowice.agora.pl. W tytule wiadomości prosimy jednak o zaznaczenie, o które miasto chodzi (np. Supermiasta Katowice, Supermiasta Gliwice, Supermiasta Sosnowiec, Supermiasta Bielsko-Biała, Supermiasta Rybnik). Na zgłoszenia czekamy do 22 marca.
Spośród wszystkich propozycji dla każdego miasta redakcyjne jury wybierze 10 najciekawszych. 27 marca opublikujemy Wasze propozycje i rozpoczniemy głosowanie na najważniejsze wydarzenie w ciągu ostatnich trzech dekad. Głosowanie potrwa do 30 kwietnia, wyniki ogłosimy 8 maja.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze